۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

"سوسن خانوم"


از چند وقت پیش‌ها اسم ویدئو "سوسن خانوم" رو شنیده بودم،اما از اونجایی‌ که احساس کردم از این آهنگ‌های چرت و بازار گرم کنه،ندیدمش!

تا اینکه امروز دیدمش و چند تا ویدئو دیگه هم از همون گروه "بروبکس"، خوشم اومد از ابتکار و نبوغ شون تو ساختن کلیپ و میکس آهنگ ها...

ایران عجب استعداد‌هایی‌ داره که این‌ها یا باید برند خارج یا ایران با ترس کار کنند !
یکی‌ از دوستام که مربی‌ "رقص سالسا" هست ،یه سفر آمده بود ایران ،وقتی‌ برگشت میگفت: "آوین،من تو این مهمونی های ایرانی‌ رقاص‌هایی‌ بین دختر پسرهای ایرانی‌ دیدم که تو این سالهای عمرم تو ایتالیا ندیدم هیچ وقت!"

حالا اینجا می بینم یه بچه ۲ ساله ایتالیایی یه حرکت میکنه،میگن این بالرین می‌شه و میخوان استعدادشو پرورش بدند!


به امید روزی که هیچ ایرانی‌ به خاطر شرایط حکومت فرار نکنه،بلکه به انتخاب خودش بره سفر!

به امید آن روز

۵ نظر:

  1. در با استعداد بودن ایرانیها شکی نیست و یه سوال ازت دارم آوین جان چرا اطلاعات خارجی ها کمتر از ایرانیهاست این در حالیه که گردش اطلاعات در اونجا خیلی آزادتر از ایرانه

    پاسخحذف
  2. سوال خوبیه و جواب دادنش سخت...اتفاقا چند وقت پیش داشتم با خواهرم بحث میکردیم چرا جوون‌های روشن فکر اونجا بیشتر میدیم و اینجا کمتر ،خواهرم گفت ،شاید یه دلیلش این باشه چون اونجا حکومت ممنوع کرده بود خیلی چیز هارو،مثلا فیلم هالیوودی ممنوع،بعضی‌ کتابها ممنوع،بعضی‌ افکار ممنوع....مردم یک جامعه هم همیشه چیزی رو که براشون ممنوع بشه بیشتر می‌رن سراغش (البته چیزی رو که بتونند تهیه کنند) در نتیجه حکومت که می‌خواست یکجوری در‌ها رو ببنده،اما بر عکس شد، مردم در‌ها رو باز کردند که هیچ،تازه یه جاهای از خارجی‌‌ها هم پیشی‌ گرفتند..برا همینه اکثرا خارجی‌‌هایی‌ که میان ایران(حداقل تا سال پیش که اینطور بودش)بعد از برگشت همش از "جامعه جوان و مدرن ایران" صحبت میکنند...صحبتم از کسانیست که فقط تهران نبودند بلکه کل ایران رو گشتند..اما خوب بعضی‌ جا‌ها هم ما پاینتریم در فرهنگ عمومی‌ جامعه و در این شاکی‌ نیست...اما نظر من اینه در صورتیکه در ایران دولتی آزاد باشه که در اون تمام ایرانیان با افکار مختلف (مذهبی‌،غیر مذهبی‌،بی‌ دین)حق صحبت داشته باشند،و ما ایرانیان هم اراده کنیم برای ساختن کشورمون،مطمئنم کار‌هایی‌ رو که اونها در طول قرن‌ها انجام دادند،ایرانیان می‌تونن در طی‌ سالیان انجام بعدند،و دلیلشم از نظر من "پیشینه فرهنگ قوی پارسی‌" هست که ما ایرانیان داریم..و این حرف من شعار نیست،کاملا حقیقته(ما ایرانیان تا وقتی‌ داخلیم قدر تاریخ و فرهنگمون رو نمیدانیم،وقتی‌ میایم بیرون و مقایسه می‌کنم تازه میفهمم عجب تفاوتیست،شایدم تقصیر ما نبود،برای ما جوون‌ها این ۳۰ سال بیشتر از دین صحبت شد تا کشورمون)به امید ایرانی‌ آزاد و آگاه

    پاسخحذف
  3. salam,niaz be kami eslah dari.kolan kalat khob kar mikone

    پاسخحذف
  4. سپاس بابت اظهار لطف شما..همگی‌ نیاز به اصلاح داریم..بدرود

    پاسخحذف
  5. تو ایران فقط استعدادسوزی وجود داره

    پاسخحذف