۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

اسلام و حقوق زن و مرد


بعد از ۲۲ سال زندگی‌ در ایران و ۴ سال زندگی‌ در رم عقیده‌ام بر این شده که:

"دین شخصی‌ است و اصل دموکراسی یعنی‌ این که افراد آزادانه دین و عقایدشان را تعریف کنند"

پس با این اعتقاد گرچه شخصاً به دین اعتقادی ندارم،اما برای همه ادیان از جمله اسلام و مسلمان‌های کشور خودم احترام قائل هستم..

اما وقتی‌ یک دوست ایتالیایی از من به عنوان دختری که در یک کشور مسلمان بزرگ شده می‌پرسه:

چرا در دین اسلام دیه تو به عنوان یک زن نصف مرد هست ؟

چه‌جوری باید از اسلام دفاع کنم؟ بگم که آری،از نظر اسلام من به عنوان یک زن کمتر هستم؟

۶ نظر:

  1. سلام آوین جان کجایی یه سری به ما بزن دلم برات تنگ شده

    پاسخحذف
  2. سلام!
    قبلا هم پیشتون اومده بودم و خیلی خوشحال شدم با این حال که از وطن دور هستید،اما همچنان ریشه های خودتون رو فراموش نکردید. اگر خواستید به من هم سر بزنید:
    http://storia-cilitia.blogspot.com/
    امیدوارم شرایط کشور طوری بشه که افراد لایق مثل شما مجبور به فرار نشن. زنها همیشه توی این کشور در اقلیت بودند...

    پاسخحذف
  3. [گل] وبلاگ هم اندیشی مشکلات جوانان [گل]

    سلام . مطالب وبتو دقیق خوندم . بیا به منم سر بزن . متشکرم

    پاسخحذف
  4. ممنون از اینکه به من سر زدید. یک نکته ی جالب: چند شب پیش رییس جمهور(!)با یکی از شبکه های تلویزیونی مصاحبه کرد و از مزایای طرح عفاف و حجاب گفت و همچنین اینکه لزومی نداره با خشونت برخورد و در کار مردم فضولی شه! این آدم اگه لالایی بلده، چرا خودش خوابش نمی بره؟
    امروز هم خیابون پر بود از یک عده باتوم به دست!
    تو ایتالیا هم ملت رو... فرض می کنن؟

    پاسخحذف
  5. ممنون از نظرتون در سایتم
    شما هم وبلاگ جالبی دارید
    راستی به فتوا های آیت الله صانعی در سایتشون نگاهی بندازید
    http://saanei.org
    ایشون بسیار روشن فکر و منطقی هستند و برای بسیاری از این مسائل جواب دارند. در ضمن طرف دار تساوی حقوق مرد و زن هستند

    پاسخحذف
  6. ممون از جواب.. بلی موافقم.. اگر اونطوری که شما گفتید بشه خیلی خوب هست

    پاسخحذف